Jaký motor pro Pitbike vybrat?

Jaký motor pro Pitbike vybrat?

Pitbiky jsou nabízené v široké škále modelů a každý si vybere přesně to, co hledá. Ať už se jedná o pitbike pro začátečníka, pro pokročilejšího jezdce nebo závodníka. Jak je to ale s motorem? Jaký motor do pitbike je nejvhodnější? Při výběru pitbiku je důležité popřemýšlet, na co konkrétně tuhle menší motorku chceme využívat. A podle toho se rozhodujeme i o naprostém základu každé motorky, o motoru. Motor je to, co dělá z pitbiku dětský tréninkový stroj, nebo rovnou závodní speciál. Pojďme se podívat, jaké motory jsou v pitbajcích nabízeny, ale třeba i na to, jak je vytunit.

Jak silnou motorku? Obsah a výkon pitbiků

Nejdůležitější informací o motoru je jeho obsah. Pitbiky Stomp a DemonX se pohybují v rozsahu mezi 60 až 170 kubických centimetrů (ccm). Vybrat si tak může opravdu každý. Slabší minipity s obsahem 60 ccm jsou vhodné pro úplné začátečníky i pro děti. Stosedmdesátka je pak už přímo závodní pitbike, který uspokojí i ty nejnáročnější jezdce. Stejně tak výkon motoru může být slabší i silnější. Od 1,5 koně (HP) pro začátečníky až po 19 HP, kdy si budete připadat jako na opravdové crossce. Takové pitbiky už nejsou žádná ořezávátka a i v náročném terénu si na nich užijete spoustu adrenalinu.

Nářez na čtyři takty

Pitbiky mají zpravidla moderní čtyřtaktní motory. 4-takt má stálý a plynulejší výkon a má zátah odspodu. Aby měl požadovaný výkon, není ho potřeba tak vytáčet jako dvoutakt. Oproti dvoudobým motorům má i nižší spotřebu paliva, nižší spotřebu oleje a hlavně má obecně kultivovanější chod, díky kterému vydrží déle bez servisu. Také se nepřehřívá, takže nejsou problém ani dlouhé jízdy terénem. A nakonec s ním vlastně šetříte i životní prostředí, protože nedochází ke spalování oleje.

U pitbiků pro pokročilejší jezdce a u závodních verzí je samozřejmostí chladič oleje, díky kterému se motor nepřehřívá ani při náročnější jízdě nebo na okruhu. Ostrá vačka má zase za následek sportovnější časování ventilů, takže pitbike jde pak víc za plynem, což mu propůjčuje pozitivní vlastnosti dvoutaktu při zachování výhod čtyřtaktního motoru.

Motor Lifan140Nakopněte adrenalin

Než vyrazíte do terénu, musíte motorku nastartovat. Jako první vás tedy bude zajímat startování. Slabší pitbiky mají motory vybavené elektrickým startérem, který ocení především začátečníci a děti se bez něj neobejdou. Manipulace s motorkou je tak uživatelsky přívětivější a pohodlná. Manuální startování se startpákou je ale klasikou u všech ostřejších modelů. Stomp a DemonX ji nabízejí u všech pitbiků nad 90 ccm. Nakopávačka je prostě tradice, díky které je motorka lehčí a technicky jednodušší. Nezaskočí vás žádná porucha a nakopnutí motorky prostě patří k pořádnému ježdění. Závodní speciály mají v hlavě motoru navíc zabudovaný dekompresor, díky kterému nastartuje motorku jednoduše úplně každý. Jak jde o sekundy, nikdo přece nemá „čas ztrácet čas“ nakopáváním motorky.

Čtyři rychlosti, neomezeně zábavy

Princip pitbiku jako startovního můstku před velkou motocrossovou motorkou naplňují slabší modely –  jednorychlostní automaty. Nezdržuje vás žádné řazení, prostě otočíte plynovou rukojetí a jedete.

Pro ty, co hledají spíše vlastnosti velkých motorek, je ale v naprosté většině modelů čtyřrychlostní převodovka. Na modelech Stomp a DemonX najdete řazení stylem „vše nahoru“, neutrál a 4 rychlosti. Ideální pro všechny, co to myslí s jízdou v terénu vážně.

Tuning motoru

Stejně jako u klasických motorek, i pitbike si můžete vytunit přesně podle svých představ. Tuning motoru je možný díky široké nabídce dílů pro zvýšení obsahu i výkonu. Mezi doplňky zvyšující tyto parametry motoru patří především válce, ventily, hlavy motoru, vhodně zvolené písty a pístní sady. V našem e-shopu ale seženete i kompletní sady. Tuning motoru pitbiku je servisně jednodušší než u klasické motorky, proto je hodně oblíbenou záležitostí.

DemonX a Stomp, pitbiky snů

Pokud tomu všemu zas tak moc nerozumíte, nebo prostě jen nemáte čas, určitě nás kontaktujte. Jsme tu od toho. V případě speciálních požadavků si klidně můžete nechat celý pitbike sestavit přesně podle svých představ, na zakázku. Vybrat si tak můžete kromě podvozku, velikosti kol a nejrůznějších doplňků i právě obsah motoru a další parametry.

Nabídka motorů je široká a každý najde přesně to, co hledá. Začátečníci se nemusí bát ostrých pitbiků, s kterými si nebudou vědět rady. A naopak pokročilejší jezdci nebo závodníci najdou přesně to, co hledají – sílu, dravost a hravost. Pro jízdu v terénu to nejdůležitější. Nelamte si hlavu se složitou technikou a radši si vychutnejte pořádnou porci bahna a prachu na vaší nejoblíbenější trati.