PITBIKE. Malá motorka, velký adrenalin.

pitbike Stomp Juicebox 90 el. start

Víte, co to je pitbike? Už jste někde pojem „pitbajk“ slyšeli, ale stále si nejste jistí? Je nejvyšší čas to napravit, protože pitbike vám může do života přinést spoustu zábavy. A to nemusíte mít s motorkami ani žádné zkušenosti. Pitbike totiž zvládne skoro každý. Tak si o něm pojďme něco říct.

pitbike DemonX PHATBOIPitbike je malý off-road motocykl. Zjednodušeně se dá se říct, že je to vlastně zmenšená motocrossová motorka. V některých případech se může jednat i o terénní motocykl na silničních kolech, ale to bychom trochu předbíhali.

Na dokonalé seznámení zabrousíme nejprve trochu do historie. Úplně první pitbike na světě byla Honda Z50 Monkey Bike. Jednalo se o zmenšeninu crossky, která se využívala především na motozávodech jako prostředek k přemisťování po depu, po tzv. Pit line. Šlo o to, aby takový motocykl nezabíral místo a vešel se i do narvané dodávky plné opravdových motorek a všech potřebných cajků. To by ale nebyli závodníci, aby i takové „vozítko“ neustále nevylepšovali. V průběhu historie se tak zrodil až dnešní pit bike, který je vyladěný k dokonalosti.

Pitbiky i v současnosti vypadají jako malé motorky, ale dnes už překvapí svým výkonem. Některé dosahují rychlostí až přes 100km/h. Navíc mají malá kola, takže si můžete užít i pořádné zrychlení. Obsah motoru pitbiků je mezi 50 a 170 ccm. Takové už jsou srovnatelné se slabšími terénními motorkami. Výběr je ale široký a vždy záleží, co přesně hledáte. Profíky potěší i závodní speciály, které uspokojí i ty nejnáročnější jezdce.

Na velikosti (ne)záleží

Pitbike stomp Z3-160RPitbike ale rozhodně není jen zmenšenina, která se jen jako terénní motorka tváří. Velikosti pitbiků jsou různé. U těch nejmenších je sedlo ve výšce od 55 cm. Větší pitbike má výšku sedla i 86 cm. Ty můžou sloužit i jako náhrada za velkou motorku, na kterou menší postavy nedosáhnou. Každý pitbike má uvedenou maximální nosnost, kterou najdete v technické specifikaci. Nosnost větších pitů může být až 100 kg, což většinou bohatě stačí i na vyšší chlapy.

V porovnání s jízdou na velké motorce nemusíte řešit zkušenosti, ani fyzičku. Na pitbika se může posadit opravdu skoro každý, v tom tkví velká výhoda. Motocross na velkých terénních motorkách může být fyzicky náročný a rozhodně není pro někoho nezkušeného, kdo nemá natrénováno. S pitbikem se do toho můžete opřít hned, nebo klidně začít polehoučku. Když si chcete užít menší skoky, nezničit se a navíc i ušetřit, není co řešit.

Příprava na velkou motorku? Rozhodně nejen to!

Pitbiky fungují skvěle i jako příprava na velkou crossku. A hlavně na nich může jezdit opravdu celá rodina. Některé modely jsou dokonce vyráběné přímo pro děti. Takové modely vynikají minimální údržbou a klidným výkonem. S ohledem na děti mají i nízko posazené sedlo. Začátečnické pitbiky jsou většinou vybavené elektrickým startérem a jednorychlostním motorem, takže prostě jen nastartujete a jedete. O nic jiného se nemusíte starat.

Pokud se do jízdy na pitbiku zakousnete, možná vás bude brzy zajímat i možnost, jak se posouvat dál. Dnes se už pořádají pro pity i klasické závody. Stačí být dostatečně nadšený amatér. Parametry závodních pitbiků jsou podobné, ale mají samozřejmě větší výkon a jsou vhodnější i na větší skoky. Pitbiky se dnes vyrábí i ve verzi motard. Jedná se vzhledově o terénní motocykl, ale se silničními koly. Na asfaltu nebo okruhu je to ten největší mazec. Život v driftu je návykový.

Dvouletá záruka a servis na pohodu

Je super, že na pitbike nepotřebujete nic speciálního. Výhodou je, že pitbiky nemají SPZ, takže budete ušetřeni zbytečného papírování a kontrol na STK. Nemůžete s nimi sice oficiálně na veřejnou komunikaci, ale stejně se na nich jako na velkých terénních motocyklech jezdí většinou na tratích k tomu určených. Svůj kousek asfaltu nebo terénu si určitě najde každý.

Chrániče kolen a loktů KTMCo se týče vybavení, pak zákonem předepsané není nic. My ale určitě doporučujeme helmu a alespoň základní chrániče. Čím víc je člověk chráněný, tím víc si pak užívá tu pravou akci.

Údržba klasického motocyklu může být pro někoho složitá, ale základní údržbu pitbiku zvládnete bez problémů i doma. Stačí, když se umíte postarat o normální motorku, nebo třeba sekačku. Stačí pravidelně namazat a napnout řetěz, vyčistit vzduchový filtr a celkově zkontrolovat stav motocyklu. Větší servis vám pak udělají v každé motoopravně. Jak říkáme, žádné složitosti vás určitě nečekají.

Transport pitbiku je příjemnější než u klasické krosky. Pity jsou prostě menší, mají menší hmotnost a vejdou se tak i do pickupu nebo pohodlně do dodávky. Menší pity, pro děti a menší dospěláky, váží okolo 50 kg a vejdou se dokonce i do osobáku. Větší pitbiky pak váží okolo 70 kg, takže jsme stále zhruba na polovině váhy normální krossové motorky. Přeprava určitě není to, co byste museli nějak moc řešit.

 

Za málo peněz hodně zábavy

Pitbiky mají prostě samá pozitiva. Jedná se o cenově dostupné a přitom kvalitní terénní motocykly. Zpracováním a kvalitou pitbiků patří mezi nejlepší výrobce na trhu značka Stomp. Vyzkoušejte pitbike Stomp a přesvědčte se sami. Uvidíte, že už se vám z něj nikdy nebude chtít slézt. Možná budete trochu zablácení, příjemně unavení, ale určitě totálně spokojení. To vám garantujeme. Užijte si adrenalin v té nejčistší a nejpohodovější podobě. Na pitbiku.